Dział sprzedaży tel. 517174459 | Dział techniczny tel. 517174454 biuro@sunmet.com.pl

Ogólne warunki gwarancji zaczepów PV

1. SUNMET z siedzibą w Bytowie przy ulicy Konwaliowej jest bezpośrednim Dystrybutorem i partnerem Handlowym firmy KAPEO Laser Sp. z o.o. z siedzibą w Kowalach, ul. Magnacka 4, 80-180 Gdańsk-Kowale, zwanym dalej Producentem, który udziela Nabywcy gwarancji, że produkt jest wolny od wad materiału i wykonania.

2. Za wadę materiału i wykonania uważa się wadę powodującą funkcjonowanie produktu niezgodne ze specyfikacją Producenta. – gwarancja obejmuje w szczególności: wytrzymałość mechaniczną wyrobów i odporność korozyjną elementów wykonanych z blachy nierdzewnej. – gwarancją objęte są uszkodzenia i wady powstałe z przyczyn leżących wyłącznie po stronie producenta jak np.: pękanie, wyginanie się konstrukcji, korodowanie elementów. Gwarancją objęte są wyłącznie produkty, które zostały zainstalowane przez osobę posiadającą w dniu ukończenia instalacji ważny certyfikat instalatora w zakresie odnawialnych źródeł energii wydany przez Urząd Dozoru Technicznego.

3. Za Nabywcę uważa się podmiot, który dokonał zakupu produktu bezpośrednio od Producenta.

4. Producent zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia ujawnionych w okresie gwarancyjnym wad materiału i wykonania, na zasadach określonych w niniejszym dokumencie, poprzez naprawę lub wymianę produktu na produkt wolny od wad. O sposobie usunięcia wady decyduje Producent.

5. Okres gwarancji wynosi 10 lat od daty sprzedaży dla kategorii agresywności korozyjnej środowiska C1, C2 lub C3 pod warunkiem, że użytkownik instalacji PV będzie dokonywał przynajmniej raz do roku konserwacji elementów konstrukcji fotowoltaicznej a konserwacja zostanie udokumentowana na podstawie książki gwarancyjnej (załącznik nr. 1)

6. W uzasadnionych wypadkach okres gwarancji może zostać przedłużony na wniosek Nabywcy po szczegółowym uzgodnieniu z Producentem warunków przechowywania, eksploatacji i konserwacji produktów. Przedłużenie okresu gwarancji powinno zostać stwierdzone pismem pod rygorem nieważności.

7.Gwarancja jest ważna pod warunkiem korzystania z produktu zgodnie z jego przeznaczeniem, specyfikacją Producenta, warunkami technicznymi i środowiskowymi.

8. Z tytułu gwarancji Nabywcy ani osobom trzecim nie przysługuje wobec Producenta roszczenie o odszkodowanie za jakiekolwiek szkody powstałe w skutek awarii Produktu. Jedynym zobowiązaniem Producenta według tej gwarancji, jest naprawa lub wymiana Produktu na wolny od wad, zgodnie z warunkami niniejszej gwarancji.

9. Producent odpowiada przed Nabywcą wyłącznie za wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Produkcie.

10. Producent w szczególności zastrzega do ważności gwarancji konieczność spełnienia poniższych warunków:
Transport produktów powinien odbywać się suchymi, krytymi środkami transportu w taki sposób, aby ładunek był zabezpieczony przed przesuwaniem się, uszkodzeniem mechanicznym oraz wpływem warunków atmosferycznych. Jednostki ładunkowe należy umieszczać na środku transportowym ściśle obok siebie i zabezpieczyć przed wzajemnym przesuwaniem. Spięcie ładunku pasami transportowymi należy wykonać w sposób uniemożliwiający uszkodzenie elementów.
Przechowywanie produktów wykonanych z blachy nierdzewnej/kwasoodpornej. Elementy powinny być przechowywane w pomieszczeniach suchych, czystych, wentylowanych, wolnych od aktywnych chemicznie par i gazów. Nie wolno dopuszczać do zamoczenia i zawilgocenia wyrobów. W przypadku zamoczenia elementów, niezwłocznie rozpakować zalane opakowania, rozłożyć detale aż wyschną i ponownie złożyć do pomieszczenia, suchego i przewiewnego, chroniącego przed opadami atmosferycznymi. Produkty muszą być składowane na paletach, pojemnikach lub specjalnie przeznaczonych do tego celu podstawach (nie powinny leżeć bezpośrednio na betonie lub ziemi). Przechowywanie w niewłaściwych warunkach (zawilgoconych) może doprowadzić do kondensacji wilgoci pomiędzy powierzchnią elementów cynkowanych lub wykonanych z blachy nierdzewnej/kwasoodpornej. Wyroby wykonane z blachy nierdzewnej/kwasoodpornej lub lakierowane mogą być zabezpieczone folią, którą należy bezzwłocznie usunąć po otrzymaniu dostawy. Na czas składowania i montażu produktów, należy zapewnić ochronę przed kontaktem wyrobów z wapnem, cementem i innymi alkalicznymi materiałami budowlanymi. Transport, składowanie i montaż wyrobów musi odbywać się w środowisku odpowiedniej dla zamawianych produktów kategorii agresywności korozyjnej w oparciu o normę PN EN ISO 12944:2001. W przypadku nieprzestrzegania zaleceń ewentualne reklamacje nie będą uwzględniane! Wyroby magazynować w zadaszonych i suchych pomieszczeniach. Nie dopuścić do zamoczenia! Zabezpieczenie i konserwacja elementów z Magnelisu. Najczęstszą przyczyną powstawania wad powłoki magnelisowej jest nieumiejętne obchodzenie się z wyrobem podczas składowania i montażu. – wyroby w stanie dostawy (tj. w oryginalnych opakowaniach KAPEO Laser lub w oryginalnych opakowaniach Sunmet) należy przechowywać w pomieszczeniach suchych i przewiewnych- w czasie przechowywania chronić przed szybkimi zmianami wilgotności powietrza i temperatury, które mogą powodować kondensację pary wodnej. – w przypadku konieczności krótkotrwałego usytuowania wyrobów w otwartej przestrzeni należy zapewnić odprowadzenie wilgoci.
Zabezpieczanie i konserwacja elementów wykonanych z blach nierdzewnych i kwasoodpornych. Sposób obróbki oraz właściwy dobór gatunku materiału do panujących warunków atmosferycznych, jest niezwykle istotnym czynnikiem, który ma wpływ na jakość powierzchni podczas procesu eksploatacji. Odporność korozyjną stali nierdzewnych można utrzymać przez cykliczne czyszczenie powierzchni i dodatkowo polepszyć przez procesy chemiczne obróbki powierzchownej – wytrawianie, pasywacja. Najczęstszą przyczyną pojawiania się śladów „korozji” jest: – zanieczyszczenie powierzchni przez cząstki żelaza, stali czarnej (odpryski podczas cięcia szlifierką, spawania) – zarysowania, które powstają w miejscu tarcia ostrym elementem wykonanym z miękkiej stali. – nieprawidłowe magazynowanie, składowanie i transport. – niewłaściwy dobór gatunku stali do środowiska atmosferycznego w którym jest zastosowana.
Etapy postepowania i konserwacji w przypadku pojawienia się śladów korozji: – Czyszczenie mechaniczne. Wyczyścić miejsca z powierzchniową korozją za pomocą włókniny ściernej i przetrzeć je suchą czystą szmatką. – Czyszczenie chemiczne. Na wyczyszczone powierzchnie nanieść np. za pomocą pędzelka cienką i równomierną warstwę odpowiedniego środka chemicznego. Po ok. 5 minutach (zależy od zastosowanego środka chemicznego) zmyć środek chemiczny wilgotną szmatką. Szmatkę należy regularnie płukać w czystej wodzie lub zmieniać na nową. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie zostały zachlapane żadne inne elementy występujące w pobliżu czyszczonej trasy kablowej. Następnie wilgotną powierzchnię należy wytrzeć do sucha za pomocą np. ręcznika papierowego. – Pasywacja. Wyczyszczone suche powierzchnie należy zakonserwować środkiem do pasywacji za pomocą gąbki lub aerozolu, tak aby powstała cienka równomierna warstwa ochronna. Powyższe czynności należy wykonywać ręcznie bez użycia elektronarzędzi. Jeżeli pod czyszczonymi wyrobami znajdują się inne elementy i zachodzi ryzyko zachlapania ich podczas przecierania wilgotną szmatką, należy je przykryć grubą folią malarską. Do czyszczenia stali nierdzewnej NIE stosować: produktów do usuwania zapraw murarskich ani substancji, które zawierają kwas solny, wybielaczy, środków do czyszczenia srebra. Nie stosować szczotek drucianych ze stali węglowej, stalowej wełny czyszczącej, stalowych poduszek do szorowania. W przypadku stosowania żrących środków chemicznych obowiązkowo stosować rękawice ochronne i okulary.

Utrata gwarancji

1. Gwarancja nie obejmuje: – uszkodzeń mechanicznych i wynikłych z nich wad, w szczególności uszkodzeń powłok ochronnych. – uszkodzeń wynikających z instalacji i eksploatacji produktów w warunkach lub w sposób niezgodny ze specyfikacją Producenta (przekroczenie dopuszczalnych obciążeń, zniszczenia spowodowane warunkami atmosferycznymi itp.). – uszkodzeń z powodu niewłaściwego składowania powstałych na produktach (przebarwień, plam, białej korozji).- uszkodzeń powstałych w przypadku stosowania soli oraz substancji chemicznych do usuwania oblodzenia w pobliżu elementów ocynkowanych, lakierowanych, wykonanych z blach kwasoodpornych/nierdzewnych.- uszkodzeń powstałych na skutek zmian konstrukcyjnych lub stosowania wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem.- uszkodzeń powstałych z winy lub niewiedzy użytkownika.- uszkodzeń powstałych podczas transportu z wykorzystaniem zewnętrznych w stosunku do Producenta środków transportu.- nieprzestrzegania obowiązku dokonywania okresowych przeglądów konserwacyjnych jeśli są one wymagane.- uszkodzeń wynikłych ze zdarzeń losowych (pożar, zalanie, zniszczenia powstałe na skutek działań terrorystycznych i wojennych, itp.).- wystąpienia zaległości płatności za Produkt przekraczającej 90 dni od daty wymagalności faktury.

2. Gwarancją nie są objęte normalne czynności obsługi eksploatacyjnej, np. czyszczenie i konserwacja.

Realizacja gwarancji

1. Wady ujawnione w okresie gwarancji usuwane będą bezpłatnie przez firmę KAPEO Laser, w możliwie krótkim terminie od momentu zgłoszenia reklamacji.

2. Wady lub uszkodzenia produktu ujawnione w okresie gwarancji powinny zostać zgłoszone Producentowi niezwłocznie, nie później jednak niż 7 dni od daty ich ujawnienia.

3. Procedurze gwarancyjnej podlegają wyłącznie produkty kompletne, zdatne do weryfikacji, pozbawione wad i uszkodzeń mechanicznych będących wynikiem czynników zewnętrznych.

4. Podstawą przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia jest spełnienie łącznie następujących warunków:
a. pisemne za pośrednictwem poczty e-mail zgłoszenie reklamacji zawierające: – podanie nazwy towaru, numeru katalogowego, daty zakupu, nr WZ lub faktury zakupowej, – szczegółowy opis uszkodzenia wyrobów i otoczenia zdarzenia wraz z dodatkowymi informacjami dotyczącymi powstania wad produktu oraz zdjęcia wadliwego produktu, oraz otoczenia w jakim jest składowane i zamontowane lub przy pomocy karty gwarancyjnej (załącznik nr.2).

5. Po uznaniu roszczeń gwarancyjnych producent decyduje o sposobie ich realizacji.

6. Producent zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wizji lokalnej w miejscu zamontowania reklamowanego produktu.

7. Producent zastrzega sobie prawo wstrzymania procedury gwarancyjnej w przypadku, gdy Nabywca zalega z płatnościami za faktury przeterminowane dłużej niż 14 dni.

8. Szczegółowe uprawnienia Nabywcy i obowiązki Producenta wynikające z gwarancji określa Kodeks Cywilny.

Firma KAPEO Laser oraz firma Sunmet zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian konstrukcyjnych mających na celu ulepszone funkcjonowanie produktów bez uprzedniego informowania o tym klientów.

Kontakt

Z chęcią odpowiemy na wszelkie pytania

ul. Konwaliowa 4/6G
77-100 Bytów

Dział sprzedaży
tel. 517 174 459

Dział techniczny
tel. 517 174 454

biuro@sunmet.com.pl

Wyślij wiadomość